Sezon wyprzedaży potrwa dłużej

Polacy na stałe upodobali sobie zimowe wyprzedaże, a tegoroczny peak to bardzo ważny czas dla sklepów i marek

Firmy chcą przechytrzyć lockdown wyprzedając zalegający asortyment, odrobić straty i zrobić miejsce na nowe kolekcje. Platforma Domodi postanowiła sprawdzić, co najchętniej wybierali Polacy w trakcie pierwszych 14 dni wyprzedaży.

Domodi.pl to polska platforma modowa, na której użytkownicy mogą wyszukać interesujący ich asortyment z oferty udostępnianej przez znane w kraju marki i sklepy. W 2020 roku średnia miesięczna liczba użytkowników odwiedzających serwis  wyniosła blisko 5 mln. Platforma na bieżąco monitoruje to, co klika się najchętniej. Tak  samo było z pierwszymi tygodniami zimowych wyprzedaży (18.12.20 – 01.01.21). Co najchętniej znikało z ofert?

Odzież typowo sezonowa

Lockdown nie zatrzymał Polaków w domach. Zimowe spacery i piesze wycieczki zdominowały okres między świętami. Tym samym nie dziwi fakt, że w TOP5 najchętniej wybieranych produktów znalazły się kurtki damskie oraz męskie, a także swetry. Wśród tych pierwszych najczęściej klikanymi były puchowe i pikowane modele, w mono kolorze oraz te metaliczne. Mężczyźni wybierali najchętniej kurtki pikowane i zimowe. Panowie także stawiali na mono kolor ale również na drukowane napisy oraz deseń moro. Wśród swetrów najchętniej wybieranymi były te, o kroju oversize oraz golfy.

W ostatnich kilku tygodniach ruch na naszej platformie jest bardzo intensywny – widać, że ten peak zakupy nadal pozostaje istotnym dla konsumentów. Użytkownicy codziennie przeglądają setki ofert poszukując tej, idealnej dla siebie, a my staramy się ułatwić im ten proces usprawniając działanie serwisu i jasno komunikując miejsca, w których znajdą przecenione produkty –  mówi Martyna Głowińska, marketing i PR manager w Grupie Domodi.

Wśród  modowych wyborów, w TOP5, utrzymują się, niezmiennie od pory roku, sukienki. W weryfikowanym okresie najchętniej wybieranymi były kategorie: wieczorowe, a także modele midi i maxi. Wśród kolorów użytkowniczki stawiały na jednolite, stonowane barwy oraz wzór kwiatowy, a najchętniej wybieranymi stylami były: casual, elegant i boho.

Obuwie sportowe nie ma sobie równych

Od początku marcowego lockdownu obuwie sportowe notuje bardzo wysoką sprzedaż. Niezmiennie było także w pierwszych tygodniach wyprzedaży, gdzie zarówno modele damskie jak  i męskie stanowiły wysoki odsetek klikalności. Panie stawiały na klasyczne, casualowe modele, a Panowie wybierali obuwie do biegania lub koszykówki.

W TOP5 najchętniej wybieranych produktów znalazły się także botki damskie z kategorii: wiązane, na obcasie oraz przeważnie te, wykonane ze skóry. Wśród kozaków damskich najczęściej uwagę kupujących zwracały modele na obcasie. A podium zamknęły buty zimowe męskie, a wśród nich trapery i śniegowce wykonane ze skóry czy nabuku.

Choć to dopiero 3,5 tygodnia okresu wyprzedaży, to ceny osiągnęły już miejscami obniżkę do -60% i będą stale się pogłębiać. Niewiadomą pozostaje fakt, czy sklepy stacjonarne w galeriach handlowych zostaną otwarte 18 stycznia. Jeśli nie – możemy spodziewać się zdecydowanego  natężenia promocji i komunikacji z nią związanej.

Radzimy sprawdzać dokładnie ceny przed promocją, w trakcie i po – na stronach wszystkich dostępnych sklepów internetowych, by nie dać się złapać marketingowym pułapkom.